سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
1 2 3 4 >

96/7/23
12:30 ع

چندین دلیل برای این امر وجود دارد که ما به برخی از آنها اشاره می نمائیم.
استفاده از مواد پلیمری در زنجیره مولکولی مواد معدنی ، ایجاد تراکم سطحی با استفاده از راهنمایی مواد نانو به سطح محصول ، عدم وجود حفره های ریز میکروسکوپی در بافت داخلی سنگ (تراکم مولکولی بسیار بالا) ، افزودنی های نانو جهت ضد یخ شدن محصولات و ...
#سنگ_مصنوعی #سمنت_پلاست #سام_سنگ #سنگ_مصنوعی_سمنت_پلاست
برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس بگیرید:
09197892252
01142433397
www.SamSang.ir

 


  

96/7/18
4:5 ع

تولید انواع پله_زیر پله_نرده و ...

برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس بگیرید:
09197892252
01142433397


  

96/7/12
4:34 ع

برخی از مزایای سنگ های مصنوعی نانو سمنت پلاست :

 

1- عدم نفوذ تیره گی در بافت داخلی سنگ : در سنگ های طبیعی ، به هنگام نصب که سنگ از براقیت و جلوه خاصی برخوردار است ، این امر به دلیل استفاده از رزین های براق کننده در سطح سنگ های طبیعی می باشد. در اثر عوامل جوی همانند تابش نور خورشید و باران های اسیدی ، بعد از مدتی این رزین ها از بین رفته و سنگ دچار تیرگی اولیه خواهد شد و از براقیت آن کسر می گردد . بعد از از بین رفتن رزین های براق کننده جذب آب سنگ های طبیعی افزایش یافته و به دلیل جذب آب سطحی ، به همراه آب و رطوبت مقدار خاک موجود در سطح سنگ را در خود نفوذ خواهند داد و سنگ دچار تیرگی بیشتر به مرور زمان می گردد.

به همراه خاک و گردوغبارنفوذ یافته ، در حفره های پیوسته و ناپیوسته موجود در بافت سنگ ، باکتری و قارچ نیز نفوذ کرده و به مرور زمان این باکتری و قارچ ها رشد می نمایند (جلبک و سبزه) و بعد از مدتی پس از مرگ آنها ، ایجاد سبزی و سیاهی در بافت سنگ ها نمایان می گردد.

به دلیل جذب آب بسیار پائین ( کمتر از 3% ) ، تراکم مولکولی سطحی و عمقی و عدم وجود حفره های پیوسته و ناپیوسته در بافت داخلی سنگ ، سنگ های سمنت پلاست از قاعده نفوذ تیرگی در بافت داخلی سنگ مستثنی گردیده اند.

 

2- قدرت چسبندگی بیشتر با مصالح ساختمانی : سنگ های طبیعی به دلیل پایه آهکی بودن و نیز به دلیل غیر همسان بودن ضریب انبساط و انقباض سنگ و بتن ، و دوغاب پشت کار ، به مرور زمان خود را از بدنه ساختمان جدا کرده و این سبب ایجاد خسارات و ظاهر نازیبا در ساختمان خواهد شد . جهت رفع این مشکلات در سنگ های طبیعی راه حل هایی ارائه گردیده است ، همچون ایجاد اسکوپ در پشت سنگ ، که به دلیل زنگ زدگی به مرور زمان بی فایده بوده و بعد از چندی مجدداً جدا می گردند. راه حل بعدی پیچ رول پلاک کردن سنگ از روی سطح می باشد ، که این مورد هم ظاهری نازیبا به ساختمان می بخشد و مورد استقبال مصرف کنندگان نمی باشد.

سنگ های مصنوعی سمنت پلاست به دلیل قدرت چسبندگی بیشتر با مصالح ساختمانی و نیز به دلیل استفاده از درصدی سیمان در هنگام ساخت محصول و همچنین به دلیل همسان بودن ضریب انبساط و انقباض سنگ مصنوعی نما و بتن پشت کار ، خود را از بدنه ساختمان جدا ننموده و نصب آنها به راحتی صورت میگیرد ، علاوه بر آن می توان این نوع از سنگ های مصنوعی را با چسب های خمیری آماده و پودری کاشی و ماستیک نصب و اجرا نمود ، علاوه بر این نکات باید توجه داشت که به دلیل مختلف بودن ابعاد ، برش در این سنگ ها به حداقل رسیده و طرح های فراوانی با آن قابلیت اجرا خواهد داشت و بهای نصب کاهش می یابد.

 

3- قیمت کمتر در بازار مصرف نسبت به سنگ های طبیعی : سنگ های طبیعی در بازار مصرف کشور با قیمت بسیار گزاف در اختیار هموطنان قرار میگیرند . بطور مثال سنگ های بی کیفیتی همچون تراورتن که فی السابق به عنوان سنگ های نخاله شناخته می شدند ، هم اکنون با برش ، ساب ، صیقل و بتونه کاری در بدنه اکثر ساختمان ها مورد مصرف قرار گرفته است و قیمتی معادل 45 الی 210 هزار تومان در بازار ایران در حال معامله است .

سنگ های مصنوعی و آنتیک موجود در بازار تحت تکنولوژی های دیگر فی مابین 50 الی 100 هزار تومان در حال فروش می باشد.

سنگ های مصنوعی سمنت پلاست با رنج قیمت ما بین 18 الی 45 هزار تومان ، با طرح ها و رنگ های مختلف و با کیفیتی بالاتر از سنگ های مرمریت قابلیت ارائه در بازار مصرف دارند.

 

4- وزن پائین تر از سنگ های طبیعی : جرم حجمی سنگ های طبیعی 2700 الی 2800 کیلوگرم بر متر مکعب می باشد ، سنگ های تراورتن جرم حجمی 2500 کیلوگرم بر متر مکعب ، بتن با جرم حجمی 2300 الی 2400 کیلوگرم بر متر مکعب می باشند.

جرم حجمی محصولات سمنت پلاست در حالت عادی 2200 کیلوگرم ، نیمه سبک 1500 – 1700 کیلوگرم بر متر مکعب و حالت فوق سبک بین 500 الی 1100 کیلوگرم می باشد که نسبت به سنگ های طبیعی بسیار سبک تر خواهند بود .

 

5- مقاومت در مقابل یخبندان و گرمایش : در سنگ های طبیعی و بتن به دلیل جذب آب بالا و نفوذ آب در بافت داخلی سنگ و بتن ، در اثر سرمای هوا ، آب نفوذ یافته در سوراخ های پیوسته و ناپیوسته دچار یخ زدگی شده و با یخ بستن آب موجود در بافت آنها و افزایش حجم یخ ، سنگ های طبیعی و بتن ( جدول های خیابانی و موزائیک ها و...) دچار ترک و یا شکستگی خواهند شد. پس ، استفاده از سنگ های با جذب آب بالا در مناطق سردسیر توصیه نمی گردد .

محصولات سمنت پلاست به دلیل عدم ایرادات فوق و جذب آب بسیار پائین ، توان مقاومت سرما تا 50 درجه زیر صفر را دارا می باشند .

همچنین سنگ های طبیعی ، کاشی و سرامیک و بتن در اثر عوامل جوی و تغییرات دمائی (انبساط و انقباض) دچار ترک هایی در پوسته و بافت و یا شکستگی خواهند شد ، ولی سنگ های مصنوعی سمنت پلاست با تحمل سرما تا منفی 50 درجه سانتیگراد و همچنین تحمل دمایی تا مثبت 350 درجه سانتی گراد و تحمل 500 سیکل دمایی متفاوت در اثر سرمایش و همچنین دمای بالا و نیز تلورانس های دمائی دچار ایرادات این چنینی نخواهند شد .

 

6- عایق صوتی و حرارتی : سنگ های سمنت پلاست در جرم حجمی 500 – 1100 کیلوگرم بر متر مکعب ، علاوه بر پائین بودن وزن ساختمان به دلیل استفاده از مواد و ترکیبات خاص ، عایق صوتی و حرارتی در بدنه ساختمان بوده و در مصرف انرژی صرفه جوئی خواهند نمود . همچنین در مقابل صدا تا 40% عایق خواهند بود.

 

7- برخی دیگر از ویژگی های سنگ های مصنوعی سمنت پلاست : فرسایش کمتر نسبت به سنگ های طبیعی ، تنوع در طرح ، رنگ و ابعاد ، مقاومت خمشی بالاتر از بتن و سنگ های طبیعی ، مشابه سازی از سنگ های طبیعی همانند انواع مرمریت و گرانیت را میتوان نام برد.

 


  

96/7/12
4:30 ع

سمنت پلاست یا سیمان پلیمر شده نوعی سنگ مصنوعی است که با استفاده از ترکیبات پلیمری و نانو موجب تغییر ساختار مولکولی سیمان و مواد معدنی شده ، و با توجه به انجام واکنش های پلیمریزاسیون و تشکیل شبکه زنجیره ای مستحکم در سیمان بوجود می آید این واکنش سبب کریستاله شدن سیمان و تشکیل شبکه بلوری در آن می شود و در نهایت محصول تولید شده به مقاومت فشاری و خمشی حدود 3 برابر بتن می رسد ، همچنین مشخصاتی همچون تراکم بافت مولکولی محصول ، پیوستگی سطحی محصول ، خاصیت آب گریزی ، افزایش چسبندگی و ... را بوجود می آورد . در چنین شرایطی از لحاظ استحکام نسبت به بسیاری از سنگهای طبیعی برتری دارد.

در جدول زیر مشخصات فیزیکی و مکانیکی سمنت پلاست با سنگ های طبیعی مقایسه شده است:

عنوان

سمنت پلاست

سنگ طبیعی (حداقل)

مقاومت فشاری

1000-600   kg/cm2

400 -200  kg/cm2

مقاومت کششی

150-60    kg/cm2

30  kg/cm2

مقاومت سایشی

کمتر از 2/2 g/cm2

4/0  g/cm2

مقاومت دمایی

cycles 500

50 cycles

نفوذ آب

کمتر از 3%

1%-15%

دانسیته

2200   kg/m3

2700   kg/m3


  

96/7/12
4:8 ع

از جمله خدمات گروه صنعتی سام سنگ ارائه تکنولوژی و انواع خط تولید دستی ، نیمه اتوماتیک و اتوماتیک سنگ مصنوعی سمنت پلاست می باشد.
این محصول که برای اولین بار توسط شرکت سام سنگ به بازار ایران معرفی شد، بعلت تنوع بسیار زیاد محصولات در طرح و رنگ بندی متنوع، کیفیت برتر نسبت به سایر کفپوش ها و موزائیک ها و همچنین سنگ های طبیعی و مصنوعی موجود در بازار ، بسرعت جای خود را در صنعت ساختمان ایران باز کرد . با افزایش تقاضا، شرکت سام سنگ اقدام به طراحی و ساخت خط تولید تمام اتوماتیک نانو سمنت پلاست با ظرفیت های مختلف نمود. بعلت عدم کنترل فرایند تولید و تعیین دقیق دوز مصرف مواد اولیه و عدم تشخیص واکنش های شیمیایی و پلیمری توسط حسگر های الکترونیکی، این تکنولوژی تا آن روز بصورت دستی و تجربی ارائه شده بود و مشکلات زیادی از جمله تولید با حجم و ظرفیت محدود و تغییر کیفیت تولیدات روزانه را بهمراه داشت اما هم اکنون با استفاده از خط های تولید اتوماتیک ارائه شده، تمامی مشکلات قبلی این تکنولوژی اصلاح گردید.
لازم بذکر است این ماشین آلات با تکنولوژی پیشرفته و نسل جدیدی از حسگر های ساخت آلمان توسط مهندسین داخلی طراحی و تولید شده است و هیچ مشابه خارجی ندارد.


از جمله مشخصات فنی و مکانیکی این محصول میتوان به ضریب نفوذ آب کمتر از 3 درصد و با قابلیت کاهش میزان جذب آب تا صفر ، مقاومت خمشی 150 الی 200 کیلوگرم با قابلیت افزایش مقاومت خمشی و فشاری محصول ،عدم نفوذ تیرگی و غبار به داخل بافت سنگ ، قابلیت نصب آسانتر نسبت به سنگ های طبیعی ، قیمت هزینه به مراتب کمتر برای مصرف کنندگان نسبت به سنگ های طبیعی ، تحمل بالای یخبندان تا 50 درجه سانتیگراد زیر صفر ، تحمل حرارتی 200 درجه سانتیگراد با قابلیت افزایش حرارت مستقیم با توجه به تغییرات فرمولاسیون و ... اشاره نمود.

 

 

 

از جمله امکانات ماشین آلات خط تولید اتوماتیک میتوان به موارد ذیل اشاره نمود :

 

  • لود مواد اولیه بصورت تمام اتوماتیک بهمراه قابلیت تشخیص کیفیت مواد
  • قابلیت انتخاب  فرمول های اختلاط مواد توسط کامپیوتر مرکزی با صفحه 10 اینچ لمسی
  • قابلیت انتخاب فرمول های متنوع رنگ و ثبت دوز های مصرف گوناگون
  • امکان گزارش دهی مرتب از فرآیند تولید و قابلیت ارتباط با کامپیوتر و اینترنت ، موبایل های اندروید ، و ثبت در هیستوری دستگاه
  • قابلیت اصلاح و تنظیم دستورات و باینری های دستگاه بصورت آنلاین
  • اسکن اتوماتیک (25 اسکن در ثانیه) از مخلوط جهت تشخیص واکنش های شیمیایی و پلیمری ، تعیین و لود دوز مصرف مواد اولیه
  • تشخیص آماده شدن مخلوط و فرمان اتوماتیک به دریچه های خروج مواد
  • تزریق اتوماتیک مخلوط درون قالب بصورت همزمان توسط دو دریچه پنوماتیکی با کمترین ضریب خطا با استفاده از کامپیوتر 7 اینچ لمسی
  • شستشو اتوماتیک بهمراه تصفیه اولیه خروجی

و...

 

 


  

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ